Analizy i rankingi: Zrozumiesz, jakie działania przynoszą najlepsze efekty
Interaktywne treści: Dowiesz się, jak tworzyć posty, które angażują i przyciągają uwagę
Indywidualne wskazówki: Otrzymasz unikatowy benchmark, dzięki któremu porównasz swoje wyniki z ogólnymi trendami w branży
Sprawdź, jak Twój profil prezentuje się na tle fanpage'ów innych przedstawicieli branży!
* Raport „Dealerzy samochodowi na Facebooku 2023” przeznaczony jest wyłącznie dla marketerów i przedstawicieli branży dealerskiej.
Blisko 700 zbadanych profili
TOP50 postów w 2023 roku
Ranking najlepszych profili dealerskich
Benchmark, pozwalający porównać swój profil
* Możliwość sprawdzenia swoich indywidualnych wyników
O RAPORCIE
Miesięcznik „Dealer” prezentuje najnowszą, czwartą odsłonę raportu „Dealerzy samochodowi na Facebooku”, w którym zbadaliśmy jakość i odbiór treści publikowanych przez autoryzowanych sprzedawców samochodów w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r.
W badaniu przeanalizowaliśmy 685 dealerskich profili, poszerzając próbę względem zeszłego roku o przeszło 200 fanpejdży. W rezultacie raport wzbogaciliśmy m.in. o firmowe profile tematyczne, związane z działaniami prowadzonymi często nieco na uboczu podstawowego biznesu, takimi jak autodetailing, zabudowy czy renowacja „klasyków”.
PEŁNY SPIS TREŚCI RAPORTU
1. Słowem wstępu – 2 mln użytkowników mniej
2. Krótko o badaniu – co i dlaczego?
3. Źle ulokowana wiara – promocja treści okiem eksperta
4. Liczba fanów – ilu, znaczy dobrze?
5. Przyrost liczby fanów – nowy rok nie przyniósł zmian
6. Godziny aktywności dealerów i klientów – trafić w dobry moment
7. Częstotliwość publikacji – zaniżona norma
8. Indeks interaktywności (INI) – jak zostać zauważonym?
9. Aktywność na profilu – udostępnienie warte 16 lajków
10. Rodzaje postów – treści audiowizualne w odwrocie
11. Wskaźnik Interaktywności
12. Wskaźnik Zaangażowania
13. Matryca Zaangażowania – obojętni vs. liderzy
14. Ranking TOP50 najlepszych dealerskich postów
15. Ranking TOP50 najlepszych dealerskich profili
1
Zbadaliśmy stopień interaktywności oraz zaangażowania, a także stworzyliśmy ranking TOP50 najlepszych dealerskich fanpejdży na Facebooku
2
Umieściliśmy benchmark, który pozwala na sprawdzenie, jak twój profil w danej kategorii prezentuje się na tle fanpejdży innych przedstawicieli branży
3
Zestawiliśmy najlepsze posty na podstawie indeksu interaktywności (INI), który jest miarą zaangażowania i aktywności użytkowników pod postami
INDEKS INTERAKTYWNOŚCI (INI)
Liczony jako iloczyn ogólnej liczby postów oraz uśrednionego wskaźnika INI na post, jest jednym z kluczowych wskaźników pozwalających ocenić skuteczność dealerskich działań na Facebooku. W 2023 r. wartość tego współczynnika dla percentyla 50, czyli mediany, wyniosła 2677 pkt.
W tegorocznym zestawieniu najwyższy wskaźnik INI uzyskał BMW Koneser. Warto zwrócić uwagę, że niemal 100 tys. pkt. uzyskanych przez fanpejdż, nie było wynikiem szczególnie dużej liczby zamieszczonych postów. Wręcz przeciwnie, pod tym względem BMW Koneser, nie zakwalifikował się nawet do pierwszej setki. Każdy z postów prowokował jednak dyskusje i cieszył się ogromnym zainteresowaniem, napędzając ostateczny rezultat.
Pełna tabela dostępna w bezpłatnym raporcie
TOP50 POSTÓW
W tej części raportu zaprezentujemy 50 najlepszych postów opublikowanych przez dealerów w 2023 r. Ranking został opracowany na podstawie indeksu interaktywności (INI), który pozwolił nam zbadać realny zasięg oddziaływania treści. Na ostateczną kolejność wpłynął dodatkowo uproszczony wskaźnik oceny emocjonalnej. Dodatkowy parametr miał za zadanie pomóc w odrzuceniu postów, na które użytkownicy reagowali negatywnie.
W 2023 r. wyróżnienie dla najlepszego wpisu otrzymał post BMW Premium Arena Kalisz zamieszczony 15 grudnia. Film o tematyce świątecznej został przygotowany z dużą pomysłowością – a przedstawił pojawienie się Świętego Mikołaja zarejestrowane z kamer znajdujących się w salonie. Wideo cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem – oprócz 3,4 tys. lajków, wygenerowało ponad 400 komentarzy i prawie 200 udostępnień.
Więcej najlepszych postów dostępne w bezpłatnym raporcie
INI: 8 271
1
RANKING 50 NAJLEPSZYCH DEALERSKICH PROFILI
Podsumowaniem raportu dotyczącego działalności dealerów samochodów na Facebooku jest zestawienie pięćdziesięciu najlepszych fanpejdżów. O wyniku końcowym decydowały dwie zmienne:
• wskaźnik interaktywności (Interactivity score)
• wskaźnik zaangażowania (Engagement score)
Pełny ranking najlepszych fanpejdży dostępny w bezpłatnym raporcie
CHCESZ SPRAWDZIĆ JAK WYPADA TWÓJ PROFIL NA TLE INNYCH?
Więcej informacji znajdziesz w pełnej (bezpłatnej) wersji ponad 30-stronicowego raportu!
Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Dealer Consulting Group Konieczny i Wspólnicy sp. j. (wydawca „Miesięcznika Dealer”) z siedzibą w Warszawie (ul. Komitetu Obrony Robotników 56, 02-146 Warszawa)
* Pełny raport „Dealerzy samochodowi na Facebooku 2023” przeznaczony jest wyłącznie dla marketerów i innych przedstawicieli branży dealerskiej. Każde zgłoszenie jest weryfikowane indywidualnie przez nasz zespół
Wypełnij formularz, a prześlemy Ci pełny raport
KONTAKT
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Łukasz Obrycki
obrycki@dealerconsulting.pl
+48 725 515 775
O NAS
Projekt firmy DCG Dealer Consulting, wydawcy Miesięcznika „Dealer” poświęcony w całości marketingowi w firmach dealerskich, w szczególności marketingowi internetowemu. W jego ramach funkcjonuje biuletyn, powstają artykuły i materiały edukacyjne oraz organizowane są cykliczne, dedykowane szkolenia, których tematyka i programy skrojone są pod potrzeby osób odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe w firmach dealerskich.
Tworzymy jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. „Dealer” to ściśle sprofilowane wydawnictwo, dedykowane właścicielom, menedżerom i szefom poszczególnych działów firm dealerskich. W magazynie opisujemy sprawy rentowności całej stacji oraz jej segmentów, a także publikujemy prognozy na temat nowych źródeł dochodu dealera i przyszłości rynku samochodowego w Polsce i Europie. Całość wzbogacamy licznymi badaniami, raportami i rankingami salonów, serwisów czy dealerskich działów F&I. Dzięki temu „Dealer” pełni w branży rolę ekspercką i analityczną.
Pismo jest również dla dealerów źródłem inspiracji, pomysłów i dobrych praktyk, które dziennikarze miesięcznika zbierają dla Czytelników z całego dealerskiego świata. Zaś dzięki współorganizacji największych branżowych imprez w Polsce (Kongres Dealerów, Forum TOP100) wydawnictwo integruje rodzime środowisko dealerskie w kraju.
Obserwuj nas na:
ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa